Porsche zaznamenal výrazný pokles predaja v Európe a Číne v prvom štvrťroku 2025, napriek nárastu v Severnej Amerike. Dôvodom sú nové kybernetické zákony EU a konkurencia z Číny.
Automobilka Porsche zaznamenala v prvom štvrťroku roku 2025 výrazný pokles predaja v Európe a Číne. Hoci sa jej dodávky v Severnej Amerike zvýšili o 37 %, tento rast nebol dostatočný na kompenzáciu strát v ostatných kľúčových trhoch.
V Číne klesol predaj o 42 % na 9 471 kusov, zatiaľ čo v Európe (okrem Nemecka) poklesol o 10 % na 18 017 vozidiel. V samotnom Nemecku sa predaj znížil o 34 % na 7 495 kusov. Celosvetové dodávky automobilky klesli o 8 % na 71 470 vozidiel.
Dôvodom poklesu je čiastočne ukončenie výroby niektorých modelov, ktoré nezodpovedajú novým európskym pravidlám kybernetickej bezpečnosti. Porsche ukončilo výrobu verzií so spaľovacími motormi pre modely 718 Cayman a 718 Boxster v EÚ, pretože tieto vozidlá nespĺňali požiadavky na systém riadenia kybernetickej bezpečnosti (CSMS).
Globálna výroba týchto modelov so spaľovacími motormi sa úplne zastaví do polovice roku 2025. Namiesto toho plánuje spoločnosť uviesť na trh ich plne elektrické verzie. Podobne bol v EÚ ukončený predaj modelu Macan so spaľovacím motorom.
V Severnej Amerike zaznamenala spoločnosť nárast predaja, ktorý bol podľa jej vyjadrenia spôsobený oneskorenými dodávkami v minulom roku kvôli obmedzeniam na dovoz dielov z Číny. Napriek tomu zostáva celkový výkon spoločnosti pod tlakom v dôsledku zvýšenej konkurencie zo strany čínskych výrobcov, obchodných vojnových opatrení a celosvetovo klesajúceho dopytu.
Akcie Porsche AG vzrástli o 0,27 % vo frankfurtskom obchode, no od začiatku roka ich hodnota klesla o 26,6 %. Analytická spoločnosť Morningstar Equity Research znížila odhad férovej hodnoty akcií o 11 % na 64 EUR za akciu, pričom spoločnosti priradila vysokú mieru neistoty.
„Porsche má veľmi mladý a atraktívny produktový rad. Dopyt zákazníkov zostáva na solídnej úrovni. Zároveň investujeme do značky a produktového portfólia, aby sme mohli pružne reagovať na požiadavky zákazníkov,“ uviedol Matthias Becker, člen predstavenstva Porsche AG pre predaj a marketing.
V súvislosti s celosvetovými obchodnými obmedzeniami, najmä s 25 % clom na dovoz áut do USA, môžu byť výrobcovia nútení prehodnotiť svoje stratégie výroby a distribúcie. Porsche, ktoré dováža všetky vozidlá predávané v USA z Malajzie a Európy, je obzvlášť zraniteľné voči týmto opatreniam.
Medzinárodný register dlžníkov
Uistite sa podrobnou kontrolou z registra dlžníkov, že vaša finančná história je naozaj čistá a bez akýchkoľvek dlhov.