Zisk Netflixu prudko rástol vďaka zvýšeniu cien a neočakávane vysokému nárastu predplatiteľov. Spoločnosť prekonala očakávania analytikov a vykázala rekordnú ziskovosť.
Spoločnosť Netflix zaznamenala v prvom štvrťroku výrazný nárast zisku, ktorý prekonal očakávania analytikov. K úspechu prispeli najmä zvýšené ceny predplatného a vyšší než očakávaný prírastok počtu odberateľov. Napriek globálnym ekonomickým výkyvom sa akcie Netflixu v tomto roku udržali na stabilnej úrovni a výrazne prevyšujú výkonnosť konkurenčných spoločností.
Výsledky za prvý štvrťrok ukázali, že zisk na akciu dosiahol 6,61 USD (5,81 EUR) pri tržbách 10,54 miliardy USD (9,27 miliardy EUR), čo predstavuje medziročný nárast o 25 %, resp. 12,5 %. Obe hodnoty boli vyššie, ako predpokladali experti. Operačný zisk vzrástol o 27 % na 3,35 miliardy USD (2,95 miliardy EUR), čo viedlo k zvýšeniu operačnej marže na 31,7 % – najvyššej úrovni za posledné roky.
Zvýšenie cien a odberateľská základna Spoločnosť v tomto roku zvýšila ceny predplatného vo viacerých krajinách, vrátane USA, Kanady, Portugalska a Argentíny. Týkalo sa to základného plánu bez reklám, lacnejšej verzie s reklamami aj prémiového balíka. Tieto úpravy prispeli k vyššej ziskovosti, hoci príjmy z reklám zostávajú v porovnaní s predplatným stále relatívne nízke.
„Na základe aktuálneho fungovania nášho podnikania nevidíme žiadne významné zmeny,“ uviedol spolupredseda Netflixu Greg Peters. „Zároveň nás teší, že zábavný priemysel je historicky odolný voči ekonomickým výkyvom. Netflix konkrétne sa v minulosti ukázal ako stabilný, aj keď v kratšom časovom horizonte.“
Zmena vo vykazovaní ukazovateľov Tento štvrťrok spoločnosť upustila od zverejňovania počtu predplatiteľov a sústredí sa na tradičnejšie finančné metriky, ako sú rast tržieb a ziskové marže. Napriek tomu, že v štvrtom štvrťroku 2024 pribudlo 18,9 milióna nových odberateľov, analytici predpokladajú spomalenie tohto rastu v roku 2025.
Po poklese v roku 2022, kedy sa rast počtu predplatiteľov takmer zastavil, Netflix zmenil stratégiu. Spustil lacnejšiu verziu s reklamami, začal obmedzovať zdieľanie hesiel a rozšíril ponuku o živé športové prenosy a udalosti, ako napríklad zápas Jakea Paula s Mikom Tysonom, NFL zápasy alebo program Beyoncé Bowl.
Nový obsah a jeho vplyv V prvom štvrťroku pomohli zvýšiť tržby a zisk aj nové tituly, vrátane seriálu Adolescence a filmov ako Back in Action, Ad Vitam či Counterattack. Významný úspech mal aj živý program WWE RAW. Netflix zdôraznil, že seriál Adolescence sa stal prvým streamovaným programom, ktorý sa dostal na vrchol týždennej televíznej sledovanosti v Spojenom kráľovstve.
Spoločnosť si udržala svoje prognózy pre rok 2025, pričom očakáva tržby v rozmedzí 43,5 až 44,5 miliardy USD (38,3 až 39,1 miliardy EUR) s cieľovou operačnou maržou 29 %. „Od posledného vykazovania nedošlo k žiadnej významnej zmene v našom celkovom výhľade,“ uviedol Netflix. „Momentálne sa pohybujeme nad stredným bodom nášho plánovaného rozsahu.“
Medzinárodný register dlžníkov
Uistite sa podrobnou kontrolou z registra dlžníkov, že vaša finančná história je naozaj čistá a bez akýchkoľvek dlhov.