Zisk Netflixu rastie vďaka zvýšeniu cien a neočakávane vysokému nárastu predplatiteľov. Spoločnosť prekonáva očakávania aj napriek globálnym ekonomickým výzvam.
Spoločnosť Netflix zaznamenala v prvom štvrťroku výrazný nárast zisku, ktorý prekonal očakávania analytikov. K tomuto úspechu prispeli najmä zvýšené ceny predplatného a vyšší než očakávaný prírastok nových členov. Napriek globálnym ekonomickým výkyvom sa akcie Netflixu v tomto roku udržali na stabilnej úrovni a výrazne prevyšujú výkonnosť konkurenčných spoločností.
Výsledky za prvý štvrťrok ukázali, že zisk na akciu dosiahol 6,61 USD (5,81 EUR) pri tržbách 10,54 miliardy USD (9,27 miliardy EUR), čo predstavuje medziročný nárast o 25 %, resp. 12,5 %. Obe hodnoty prekonali odhady finančných analytikov. Operačný zisk vzrástol o 27 % na 3,35 miliardy USD (2,95 miliardy EUR), čo viedlo k zvýšeniu operačnej marže na 31,7 % – najvyššej úrovni za posledné roky.
Spoločnosť zvýšila ceny predplatného vo väčšine plánov v USA, Kanade, Portugalsku a Argentíne. Tieto zmeny zahŕňali základný plán bez reklám, lacnejšiu verziu s reklamami aj prémiový balík. Výsledkom bol výrazný nárast ziskovosti, pričom Netflix zdôraznil, že príjmy z reklám sú stále len malou časťou celkových tržieb.
„Na základe aktuálneho vývoja nevidíme žiadne významné zmeny, ktoré by ovplyvnili naše podnikanie,“ uviedol spolupredseda Greg Peters. „Zároveň si uvedomujeme, že zábavný priemysel je historicky odolný voči ekonomickým výkyvom. Netflix si v tomto ohľade udržiava stabilitu.“
V tomto štvrťroku Netflix zmenil spôsob vykazovania údajov – už nezverejňuje počty predplatiteľov, ale sústredí sa na tradičné finančné ukazovatele, ako sú tržby a ziskové marže. Napriek tomu, že spoločnosť v štvrtom štvrťroku 2024 získala 18,9 milióna nových používateľov, analytici predpokladajú spomalenie rastu v roku 2025.
Po poklese v roku 2022, kedy sa zastavil rast počtu predplatiteľov, Netflix výrazne zmenil stratégiu. Okrem zavedenia lacnejšej verzie s reklamami a obmedzenia zdieľania hesiel sa začal venovať aj živým prenosom športových podujatí a zábavných programov, ako sú zápasy Jakea Paula a Mikea Tysona, NFL hry alebo relácia WWE RAW.
Nový obsah, vrátane úspešných sérií ako Adolescence a filmov Back in Action či Counterattack, prispel k rastu tržieb a ziskov. Spoločnosť tiež uviedla, že seriál Adolescence sa stal prvým streamovaným programom, ktorý sa dostal na vrchol týždenných televíznych rebríčkov v Spojenom kráľovstve.
Netflix si udržiava svoje finančné ciele pre rok 2025, s predpokladanými tržbami v rozmedzí 43,5 až 44,5 miliardy USD (38,3 až 39,1 miliardy EUR) a cieľovou operačnou maržou 29 %. „Od posledného vykazovania nedošlo k žiadnym zásadným zmenám v našich prognózach,“ uviedla spoločnosť. „Momentálne sa pohybujeme nad stredným bodom nášho plánovaného rozsahu.“
Medzinárodný register dlžníkov
Uistite sa podrobnou kontrolou z registra dlžníkov, že vaša finančná história je naozaj čistá a bez akýchkoľvek dlhov.